^Powrót do góry

  • 1 PONAD 80 LAT TEMU...
    ........................................................................................ Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie powstała na miejscu uroczego parku. Wiekowe drzewa, nieco tajemniczych chaszczy oraz urocze alejki z ławkami otaczały staw i miejsce, w którym regularnie odbywały się potańcówki. Ten romantyczny zakątek, zmienił się w lecie 1934 roku w plac budowy. Po dwóch latach „Dwójka” miała swój pierwszy budynek z prawdziwego zdarzenia. Zakresem swojej działalności objęła teren miasta na północ od torów kolejowych.Do nowo powstałej szkoły przyjęto 580 uczniów. Funkcję kierownika pełniła p. Zofia Jellinek. Dopiero od pierwszego września 1932 r. SP Nr 2 została usamodzielniona...
  • 2 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 NA MIARĘ XXI WIEKU
    .......................................................................................... CHCEMY, ABY NASI UCZNIOWIE DZISIAJ WIEDZIELI, CO TRZEBA POZNAWAĆ JUTRO, BY RADZIĆ SOBIE POJUTRZE. W listopadzie 2012 roku Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie obchodziła 80-lecie swego istnienia. Losy placówki oświatowej i jej wpływ na wszystko, co działo się w naszym mieście, to z pewnością powód do dumy czterech pokoleń mieszkańców Piastowa. Szkoła nasza posiada liczne certyfikaty, m.in. jest SZKOŁĄ Z KLASĄ i ma UCZNIÓW Z KLASĄ, jest SZKOŁĄ Z PRAWAMI DZIECKA, SZKOŁĄ MYŚLENIA i SZKOŁĄ BEZ PRZEMOCY. Jest szkołą na miarę XXI wieku.
  • 3 PLAC ZABAW
    ....................................................................................... W ramach programu „Radosna Szkoła” w naszej szkole powstał nowy plac zbaw. „Radosna Szkoła” to rządowy program, który ma umożliwić doposażenie szkół w odpowiednie środki dydaktyczne, dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci. W ramach tego programu uzyskaliśmy dofinansowanie na zakup pomocy dydaktycznych oraz budowę placów zabaw.
  • 4 Program „Mleko dla szkół”
    ....................................................................................... W ramach programu UE „Mleko dla szkół” zachęca się dzieci do spożywania produktów mlecznych i przestrzegania zbilansowanej diety. Odgrywa on również rolę edukacyjną, wspierając rozwijanie dobrych nawyków żywieniowych, które będą trwać przez całe życie. Poprzez unijny program „Mleko dla szkół” Unia Europejska przekazuje dotacje szkołom i innym placówkom szkolnym, aby mogły one zapewniać swoim uczniom mleko i inne produkty mleczne. Przy ścisłej współpracy z programem UE „Owoce dla szkół”, Unia Europejska dokłada wszelkich starań, aby przyszłe pokolenia rosły zdrowo.
  • 5 Zajęcia komputerowe
    .......................................................................................... Zajęcia w pracowni komputerowej pozwalają na zdobywanie umiejętności zastosowania komputera w nauce, zabawie, realizacji własnych pomysłów i rozwijaniu zainteresowań oraz wdrażają do wytrwałości i samodzielnego rozwiązywania problemów. W roku szkolnym 2012/2013 czterech uczniów z klas V-VI zakwalifikowało się do II etapu Konkursu miniLOGIA 11 organizowanego przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Do III etapu zakwalifikowała się uczennica klasy 5a Maria Śmigielska, a 15 maja 2013 w OEIIZK w Warszawie odebrała z rąk Mazowieckiego Kuratora Oświaty nagrodę i tytuł laureata Przedmiotowego Konkursu Informatycznego.

Szkoła Podstawowa Nr 2

im. Marii Skłodowskiej-Curie w Piastowie

  
  
  

Aktualności

Insta.Ling nauka słówek

Nasza szkoła bierze udział w programie Insta.Ling. Jest to strona www, która wspomaga naukę słownictwa. Uczniowie mogą za jej pośrednictwem utrwalać słówka wprowadzane przez nauczyciela, a nauczyciel ma możliwość monitorowania procesu przyswajania słownictwa przez uczniów. Korzystanie ze strony jest darmowe. Uczeń po otrzymaniu loginu i hasła może samodzielnie rozwijać zasób słownictwa przy użyciu komputera i Internetu. Uczniowie nieposiadający komputera bądź Internetu mogą w celu realizacji programu korzystać ze stanowisk komputerowych znajdujących się w bibliotece szkolnej.

Program zakłada codzienne logowanie i wykonywanie przynajmniej jednej sesji dziennie. Sesja trwa średnio od 5 do 10 minut. Może się ona wydłużyć jeżeli dziecko ma problemy z rozumieniem tekstu czytanego lub tez ma niewielki zasób słownictwa. Będzie nam miło, jeżeli uczeń zaloguje się do systemu przynajmniej 4 razy w tygodniu. Systematyczność jest istotna, ponieważ pozwala na utrwalania już poznanego słownictwa. Uczeń, który nie będzie się logował i nie będzie wykonywał sesji w Insta.Ling zostanie zawieszony w programie, a rodzic zostanie o tym fakcie poinformowany.

Uczniowie nie będą karani za brak logowania do Insta. Ling. Program został wprowadzony, by ułatwić przyswajanie słownictwa i realizację podstawy programowej.  

 

Rodzic może założyć konto rodzica, aby monitorować postępy dziecka. Żeby to zrobić należy:

 

  1. Wejść na stronę http://instaling.pl/login
  2. Utwórzyć nowe konto rodzica i zalogować się
  3. Wejść w "Uczniowie i języki" -> "Dodaj ucznia"
  4. Wprowadzić login i hasło dziecka, aby obserwować jego postępy

 

 

Po więcej informacji o programie zapraszamy na stronę:

www.instaling.pl

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Piastowie  Rights Reserved.