^Powrót do góry

  • 1 PONAD 80 LAT TEMU...
    ........................................................................................ Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie powstała na miejscu uroczego parku. Wiekowe drzewa, nieco tajemniczych chaszczy oraz urocze alejki z ławkami otaczały staw i miejsce, w którym regularnie odbywały się potańcówki. Ten romantyczny zakątek, zmienił się w lecie 1934 roku w plac budowy. Po dwóch latach „Dwójka” miała swój pierwszy budynek z prawdziwego zdarzenia. Zakresem swojej działalności objęła teren miasta na północ od torów kolejowych.Do nowo powstałej szkoły przyjęto 580 uczniów. Funkcję kierownika pełniła p. Zofia Jellinek. Dopiero od pierwszego września 1932 r. SP Nr 2 została usamodzielniona...
  • 2 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 NA MIARĘ XXI WIEKU
    .......................................................................................... CHCEMY, ABY NASI UCZNIOWIE DZISIAJ WIEDZIELI, CO TRZEBA POZNAWAĆ JUTRO, BY RADZIĆ SOBIE POJUTRZE. W listopadzie 2012 roku Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie obchodziła 80-lecie swego istnienia. Losy placówki oświatowej i jej wpływ na wszystko, co działo się w naszym mieście, to z pewnością powód do dumy czterech pokoleń mieszkańców Piastowa. Szkoła nasza posiada liczne certyfikaty, m.in. jest SZKOŁĄ Z KLASĄ i ma UCZNIÓW Z KLASĄ, jest SZKOŁĄ Z PRAWAMI DZIECKA, SZKOŁĄ MYŚLENIA i SZKOŁĄ BEZ PRZEMOCY. Jest szkołą na miarę XXI wieku.
  • 3 PLAC ZABAW
    ....................................................................................... W ramach programu „Radosna Szkoła” w naszej szkole powstał nowy plac zbaw. „Radosna Szkoła” to rządowy program, który ma umożliwić doposażenie szkół w odpowiednie środki dydaktyczne, dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci. W ramach tego programu uzyskaliśmy dofinansowanie na zakup pomocy dydaktycznych oraz budowę placów zabaw.
  • 4 Program „Mleko dla szkół”
    ....................................................................................... W ramach programu UE „Mleko dla szkół” zachęca się dzieci do spożywania produktów mlecznych i przestrzegania zbilansowanej diety. Odgrywa on również rolę edukacyjną, wspierając rozwijanie dobrych nawyków żywieniowych, które będą trwać przez całe życie. Poprzez unijny program „Mleko dla szkół” Unia Europejska przekazuje dotacje szkołom i innym placówkom szkolnym, aby mogły one zapewniać swoim uczniom mleko i inne produkty mleczne. Przy ścisłej współpracy z programem UE „Owoce dla szkół”, Unia Europejska dokłada wszelkich starań, aby przyszłe pokolenia rosły zdrowo.
  • 5 Zajęcia komputerowe
    .......................................................................................... Zajęcia w pracowni komputerowej pozwalają na zdobywanie umiejętności zastosowania komputera w nauce, zabawie, realizacji własnych pomysłów i rozwijaniu zainteresowań oraz wdrażają do wytrwałości i samodzielnego rozwiązywania problemów. W roku szkolnym 2012/2013 czterech uczniów z klas V-VI zakwalifikowało się do II etapu Konkursu miniLOGIA 11 organizowanego przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Do III etapu zakwalifikowała się uczennica klasy 5a Maria Śmigielska, a 15 maja 2013 w OEIIZK w Warszawie odebrała z rąk Mazowieckiego Kuratora Oświaty nagrodę i tytuł laureata Przedmiotowego Konkursu Informatycznego.

Szkoła Podstawowa Nr 2

im. Marii Skłodowskiej-Curie w Piastowie

  
  
  

Aktualności

Ćwierćland- zajęcia integracyjne dla rodziców i uczniów klasy 1b

W dniu 17 maja o godzinie 17.30 odbyły się warsztaty dla rodziców i uczniów klasy 1b. Zajęcia pod tytułem Ćwierćland zostały zaczerpnięte z pedagogiki zabawy. Ćwierćland to takie duże państwo, okrągłe jak naleśnik, które podzielone jest na 4 krainy. Każda kraina charakteryzuje się innym kolorem (niebieski, zielony, żółty i czerwony). Na tydzień przed warsztatami dzieci losowały karteczki z kolorem kraju, w którym będą pracowały w czasie zajęć. Rodzice i dzieci w dniu spotkania mieli włożyć na siebie coś w wylosowanym kolorze.

Na początku zajęć uczniowie i rodzice zostali zapoznani z fragmentem bajki, która przestawiała charakterystykę państwa Ćwierćland, a następnie otrzymali zadania do wykonania. Rodzice wraz z dziećmi mieli przygotować nazwę swojego kraju, okrzyk na powitanie, wykonać plakat, który będzie przedstawiał ich krainę oraz stworzyć menu na przyjęcie. Do wykonania tych zadań mogli używać tylko koloru swojego kraju.  Po wykonaniu wszystkich zadań nastąpiła krótka prezentacja wszystkich grup.

W czasie wykonywania zadań panowała miła i życzliwa atmosfera. Mieszkańcy Ćwierćlandu wykazali się umiejętnościami artystycznymi i udowodnili, że ich wyobraźnia i inwencja twórcza nie zna granic.

Przygoda w Ćwierćlandzie była doskonałą formą integracji zarówno dzieci jak i rodziców. Na zakończenie spotkania dzieci wręczyły swoim rodzicom laurki z okazji zbliżającego się Dnia Matki i Dnia Ojca.

Bardzo serdecznie dziękuję wszystkim za przybycie.

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Piastowie  Rights Reserved.