^Powrót do góry

  • 1 PONAD 80 LAT TEMU...
    ........................................................................................ Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie powstała na miejscu uroczego parku. Wiekowe drzewa, nieco tajemniczych chaszczy oraz urocze alejki z ławkami otaczały staw i miejsce, w którym regularnie odbywały się potańcówki. Ten romantyczny zakątek, zmienił się w lecie 1934 roku w plac budowy. Po dwóch latach „Dwójka” miała swój pierwszy budynek z prawdziwego zdarzenia. Zakresem swojej działalności objęła teren miasta na północ od torów kolejowych.Do nowo powstałej szkoły przyjęto 580 uczniów. Funkcję kierownika pełniła p. Zofia Jellinek. Dopiero od pierwszego września 1932 r. SP Nr 2 została usamodzielniona...
  • 2 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 NA MIARĘ XXI WIEKU
    .......................................................................................... CHCEMY, ABY NASI UCZNIOWIE DZISIAJ WIEDZIELI, CO TRZEBA POZNAWAĆ JUTRO, BY RADZIĆ SOBIE POJUTRZE. W listopadzie 2012 roku Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie obchodziła 80-lecie swego istnienia. Losy placówki oświatowej i jej wpływ na wszystko, co działo się w naszym mieście, to z pewnością powód do dumy czterech pokoleń mieszkańców Piastowa. Szkoła nasza posiada liczne certyfikaty, m.in. jest SZKOŁĄ Z KLASĄ i ma UCZNIÓW Z KLASĄ, jest SZKOŁĄ Z PRAWAMI DZIECKA, SZKOŁĄ MYŚLENIA i SZKOŁĄ BEZ PRZEMOCY. Jest szkołą na miarę XXI wieku.
  • 3 PLAC ZABAW
    ....................................................................................... W ramach programu „Radosna Szkoła” w naszej szkole powstał nowy plac zbaw. „Radosna Szkoła” to rządowy program, który ma umożliwić doposażenie szkół w odpowiednie środki dydaktyczne, dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci. W ramach tego programu uzyskaliśmy dofinansowanie na zakup pomocy dydaktycznych oraz budowę placów zabaw.
  • 4 Program „Mleko dla szkół”
    ....................................................................................... W ramach programu UE „Mleko dla szkół” zachęca się dzieci do spożywania produktów mlecznych i przestrzegania zbilansowanej diety. Odgrywa on również rolę edukacyjną, wspierając rozwijanie dobrych nawyków żywieniowych, które będą trwać przez całe życie. Poprzez unijny program „Mleko dla szkół” Unia Europejska przekazuje dotacje szkołom i innym placówkom szkolnym, aby mogły one zapewniać swoim uczniom mleko i inne produkty mleczne. Przy ścisłej współpracy z programem UE „Owoce dla szkół”, Unia Europejska dokłada wszelkich starań, aby przyszłe pokolenia rosły zdrowo.
  • 5 Zajęcia komputerowe
    .......................................................................................... Zajęcia w pracowni komputerowej pozwalają na zdobywanie umiejętności zastosowania komputera w nauce, zabawie, realizacji własnych pomysłów i rozwijaniu zainteresowań oraz wdrażają do wytrwałości i samodzielnego rozwiązywania problemów. W roku szkolnym 2012/2013 czterech uczniów z klas V-VI zakwalifikowało się do II etapu Konkursu miniLOGIA 11 organizowanego przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Do III etapu zakwalifikowała się uczennica klasy 5a Maria Śmigielska, a 15 maja 2013 w OEIIZK w Warszawie odebrała z rąk Mazowieckiego Kuratora Oświaty nagrodę i tytuł laureata Przedmiotowego Konkursu Informatycznego.

Szkoła Podstawowa Nr 2

im. Marii Skłodowskiej-Curie w Piastowie

  
  
  

Aktualności

XV Ogólnopolski Konkurs Literacki

REGULAMIN XV OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU LITERACKIEGO

POD HONOROWYM PATRONATEM

MAZOWIECKIEGO KURATORA OŚWIATY

organizowanego z okazji Roku Stanisława Moniuszki

i Gustawa Herlinga-Grudzińskiego

Członkowie Stowarzyszenia Warszawskich Nauczycieli Polonistów, Muzeum Niepodległości w Warszawie oraz doradcy metodyczni zapraszają uczniów szkół podstawowych, gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych do udziału w ogólnopolskim literackim konkursie tematycznym.

 

Cele konkursu

  1. Poznanie życia i dokonań Gustawa Herlinga – Grudzińskiego i Stanisława Moniuszki.
  2. Zainspirowanie uczestników do poszerzenia wiedzy o twórczości Stanisława Moniuszki oraz Gustawa Herlinga Grudzińskiego..
  3. Doskonalenie umiejętności analizy i interpretacji dzieł kultury, wydarzeń historycznych.
  4. Zachęcanie uczniów do rozwijania twórczych pasji i pogłębiania zainteresowań artystycznych oraz literackich.
  5. Uświadomienie dzieciom i młodzieży patriotyzmu Stanisława Moniuszki, jego zasług dla utrzymania duchowej kondycji narodu w czasach walki o niepodległość Ojczyzny oraz ponadczasowych wartości, zawartych w utworach kompozytora.
  6. Uświadomienie licealistom istoty systemu totalitarnego, poznanie losów jednostek poddawanych nieludzkim prawom.

 

 

Adresaci konkursu: uczniowie szkół podstawowych, klas gimnazjalnych i szkół ponadgimnazjalnych całej Polski.

 

Zasięg konkursu: konkurs ma charakter ogólnopolski.

 

Tematyka i forma konkursu:

Uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów oraz szkół średnich proszeni są  o napisanie i wykonanie samodzielnej, twórczej pracy na jeden z podanych tematów:

 

Tematy dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej:

  1. 1.       Zaprojektuj i wykonaj album: Stanisław Moniuszko - twórca i czołowy przedstawiciel polskiej opery narodowej.
  2. 2.        Zaprojektuj i wykonaj album: Stanisław Moniuszko - życie i twórczość.
  3. 3.       Zaprojektuj i wykonaj plakat: Stanisława Moniuszko - jako… /np. mąż i ojciec, organista, kompozytor, nauczyciel, twórca…/

 

Tematy dla uczniów klas 7 i 8 SP oraz dla uczniów klas gimnazjalnych:

  1. Zredaguj opowiadanie twórcze z dialogiem na temat: Moje spotkanie z muzyką Stanisława Moniuszki.
  2. „Halka”, „Straszny dwór”- to dzieła, których się nie zapomina- recenzja    lub list.
  3. Napisz reportaż na temat: Moja wędrówka śladami Stanisława Moniuszki.

 

Prace pisemne nie powinny być dłuższe niż 4 strony formatu A 4.

 

Prace w formie wydruku i w wersji elektronicznej proszę składać do nauczycielek języka polskiego do 26 listopada 2017 roku.

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Piastowie  Rights Reserved.