^Powrót do góry

  • 1 PONAD 80 LAT TEMU...
    ........................................................................................ Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie powstała na miejscu uroczego parku. Wiekowe drzewa, nieco tajemniczych chaszczy oraz urocze alejki z ławkami otaczały staw i miejsce, w którym regularnie odbywały się potańcówki. Ten romantyczny zakątek, zmienił się w lecie 1934 roku w plac budowy. Po dwóch latach „Dwójka” miała swój pierwszy budynek z prawdziwego zdarzenia. Zakresem swojej działalności objęła teren miasta na północ od torów kolejowych.Do nowo powstałej szkoły przyjęto 580 uczniów. Funkcję kierownika pełniła p. Zofia Jellinek. Dopiero od pierwszego września 1932 r. SP Nr 2 została usamodzielniona...
  • 2 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 NA MIARĘ XXI WIEKU
    .......................................................................................... CHCEMY, ABY NASI UCZNIOWIE DZISIAJ WIEDZIELI, CO TRZEBA POZNAWAĆ JUTRO, BY RADZIĆ SOBIE POJUTRZE. W listopadzie 2012 roku Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie obchodziła 80-lecie swego istnienia. Losy placówki oświatowej i jej wpływ na wszystko, co działo się w naszym mieście, to z pewnością powód do dumy czterech pokoleń mieszkańców Piastowa. Szkoła nasza posiada liczne certyfikaty, m.in. jest SZKOŁĄ Z KLASĄ i ma UCZNIÓW Z KLASĄ, jest SZKOŁĄ Z PRAWAMI DZIECKA, SZKOŁĄ MYŚLENIA i SZKOŁĄ BEZ PRZEMOCY. Jest szkołą na miarę XXI wieku.
  • 3 PLAC ZABAW
    ....................................................................................... W ramach programu „Radosna Szkoła” w naszej szkole powstał nowy plac zbaw. „Radosna Szkoła” to rządowy program, który ma umożliwić doposażenie szkół w odpowiednie środki dydaktyczne, dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci. W ramach tego programu uzyskaliśmy dofinansowanie na zakup pomocy dydaktycznych oraz budowę placów zabaw.
  • 4 Program „Mleko dla szkół”
    ....................................................................................... W ramach programu UE „Mleko dla szkół” zachęca się dzieci do spożywania produktów mlecznych i przestrzegania zbilansowanej diety. Odgrywa on również rolę edukacyjną, wspierając rozwijanie dobrych nawyków żywieniowych, które będą trwać przez całe życie. Poprzez unijny program „Mleko dla szkół” Unia Europejska przekazuje dotacje szkołom i innym placówkom szkolnym, aby mogły one zapewniać swoim uczniom mleko i inne produkty mleczne. Przy ścisłej współpracy z programem UE „Owoce dla szkół”, Unia Europejska dokłada wszelkich starań, aby przyszłe pokolenia rosły zdrowo.
  • 5 Zajęcia komputerowe
    .......................................................................................... Zajęcia w pracowni komputerowej pozwalają na zdobywanie umiejętności zastosowania komputera w nauce, zabawie, realizacji własnych pomysłów i rozwijaniu zainteresowań oraz wdrażają do wytrwałości i samodzielnego rozwiązywania problemów. W roku szkolnym 2012/2013 czterech uczniów z klas V-VI zakwalifikowało się do II etapu Konkursu miniLOGIA 11 organizowanego przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Do III etapu zakwalifikowała się uczennica klasy 5a Maria Śmigielska, a 15 maja 2013 w OEIIZK w Warszawie odebrała z rąk Mazowieckiego Kuratora Oświaty nagrodę i tytuł laureata Przedmiotowego Konkursu Informatycznego.

Szkoła Podstawowa Nr 2

im. Marii Skłodowskiej-Curie w Piastowie

  
  
  

Aktualności

Zarządzenie ze strony Miasta

Bezpieczeństwo przede wszystkim


2020-05-07


Przedszkola pozostaną zamknięte, przynajmniej do 24 maja. Ze względu na bezpieczeństwo dzieci, ich rodziców, pracowników placówek oświatowych, a także innych osób optymalną datą otwarcia piastowskich przedszkoli będzie dzień otwarcia szkół. W tym czasie dyrektorzy placówek opracują specjalne procedury bezpieczeństwa i nową organizację pracy, a także zgromadzą niezbędne środki ochronne.


Decyzje o otwarciu przedszkoli mają być, zgodnie z zapowiedziami rządu, podejmowane przez organy założycielskie, czyli samorządy gmin. Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Państwowa Inspekcja Sanitarna opublikowały jedynie tzw. „wytyczne” dot. dostosowania żłobków i przedszkoli do funkcjonowania w nowym reżimie sanitarnym od 6 maja 2020 r. Zawarte w nich informacje i zalecenia nie precyzują w jaki sposób zorganizować opiekę nad małymi dziećmi, tak by była ona bezpieczna dla nich i ich opiekunów. Te najistotniejsze kwestie pozostawiono w gestii samorządów.


Sytuacja epidemiologiczna w naszym kraju pozostaje, niestety, niestabilna. Z tego względu należy działać odpowiedzialnie i ostrożnie. Wznowienie działalności przedszkoli w obecnej sytuacji wymaga przygotowania, zapewnienia wszelkich środków bezpieczeństwa, wdrożenia wielu procedur i zaleceń, mających na celu ochronę zdrowia i życia dzieci, pracowników oraz członków ich rodzin. Wszystkie te działania muszą być realizowane w ścisłym kontakcie z Inspekcją Sanitarną.


Dyrektorzy piastowskich placówek oświatowych zapytali rodziców czy chcą w ciągu najbliższych dni oddać dziecko do przedszkola. Znakomita większość nie zamierza tego robić, czy to ze względu na obawy o zdrowie, czy dlatego, że i tak muszą pozostać w domu ze względu na starsze czy młodsze rodzeństwo. W tej chwili Miasto analizuje także stany kadrowe w placówkach, a przede wszystkim to jak bezpiecznie dla wszystkich zorganizować pracę. Wskazania mówiące o tym, że „dzieci (maksymalnie do 12 w grupie) mają m.in. zachować między sobą dystans, nosić maseczki (pow. 4 lat - to wynika z ogólnego rozporządzenia) i stosować się do zaleceń higienicznych, a nauczyciele powinni m.in. dezynfekować zabawki, krzesła, stoły i drabinki, a także nie spotykać się z personelem spoza własnej grupy” to zdecydowanie za mało.

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Piastowie  Rights Reserved.