^Powrót do góry

  • 1 PONAD 80 LAT TEMU...
    ........................................................................................ Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie powstała na miejscu uroczego parku. Wiekowe drzewa, nieco tajemniczych chaszczy oraz urocze alejki z ławkami otaczały staw i miejsce, w którym regularnie odbywały się potańcówki. Ten romantyczny zakątek, zmienił się w lecie 1934 roku w plac budowy. Po dwóch latach „Dwójka” miała swój pierwszy budynek z prawdziwego zdarzenia. Zakresem swojej działalności objęła teren miasta na północ od torów kolejowych.Do nowo powstałej szkoły przyjęto 580 uczniów. Funkcję kierownika pełniła p. Zofia Jellinek. Dopiero od pierwszego września 1932 r. SP Nr 2 została usamodzielniona...
  • 2 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 NA MIARĘ XXI WIEKU
    .......................................................................................... CHCEMY, ABY NASI UCZNIOWIE DZISIAJ WIEDZIELI, CO TRZEBA POZNAWAĆ JUTRO, BY RADZIĆ SOBIE POJUTRZE. W listopadzie 2012 roku Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie obchodziła 80-lecie swego istnienia. Losy placówki oświatowej i jej wpływ na wszystko, co działo się w naszym mieście, to z pewnością powód do dumy czterech pokoleń mieszkańców Piastowa. Szkoła nasza posiada liczne certyfikaty, m.in. jest SZKOŁĄ Z KLASĄ i ma UCZNIÓW Z KLASĄ, jest SZKOŁĄ Z PRAWAMI DZIECKA, SZKOŁĄ MYŚLENIA i SZKOŁĄ BEZ PRZEMOCY. Jest szkołą na miarę XXI wieku.
  • 3 PLAC ZABAW
    ....................................................................................... W ramach programu „Radosna Szkoła” w naszej szkole powstał nowy plac zbaw. „Radosna Szkoła” to rządowy program, który ma umożliwić doposażenie szkół w odpowiednie środki dydaktyczne, dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci. W ramach tego programu uzyskaliśmy dofinansowanie na zakup pomocy dydaktycznych oraz budowę placów zabaw.
  • 4 Program „Mleko dla szkół”
    ....................................................................................... W ramach programu UE „Mleko dla szkół” zachęca się dzieci do spożywania produktów mlecznych i przestrzegania zbilansowanej diety. Odgrywa on również rolę edukacyjną, wspierając rozwijanie dobrych nawyków żywieniowych, które będą trwać przez całe życie. Poprzez unijny program „Mleko dla szkół” Unia Europejska przekazuje dotacje szkołom i innym placówkom szkolnym, aby mogły one zapewniać swoim uczniom mleko i inne produkty mleczne. Przy ścisłej współpracy z programem UE „Owoce dla szkół”, Unia Europejska dokłada wszelkich starań, aby przyszłe pokolenia rosły zdrowo.
  • 5 Zajęcia komputerowe
    .......................................................................................... Zajęcia w pracowni komputerowej pozwalają na zdobywanie umiejętności zastosowania komputera w nauce, zabawie, realizacji własnych pomysłów i rozwijaniu zainteresowań oraz wdrażają do wytrwałości i samodzielnego rozwiązywania problemów. W roku szkolnym 2012/2013 czterech uczniów z klas V-VI zakwalifikowało się do II etapu Konkursu miniLOGIA 11 organizowanego przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Do III etapu zakwalifikowała się uczennica klasy 5a Maria Śmigielska, a 15 maja 2013 w OEIIZK w Warszawie odebrała z rąk Mazowieckiego Kuratora Oświaty nagrodę i tytuł laureata Przedmiotowego Konkursu Informatycznego.

Szkoła Podstawowa Nr 2

im. Marii Skłodowskiej-Curie w Piastowie

  
  
  

Finał WOŚP

27. Finał WOŚP już za nami 

Wolontariusze Szkolnego Koła Wolontariatu Szkoły Podstawowej Nr 2 zebrali

5645,48zł i 21 euro

Wielki 27. Finał WOŚP zakończył się.  

            W akcji zbierania pieniędzy do puszek wzięło udział 16 uczniów naszej szkoły. W niedzielę (13.01 2018) samego rana odbyła się odprawa wolontariuszy w Sztabie w Miejskim Ośrodku Kultury w Piastowie. Uczniowie pod opieką p. Małgorzaty Drabek-Rogowskiej, p. Beaty Kuczyńskiej oraz p. Moniki Wiadernej z ogromnym zapałem wyruszyli z puszkami na ulice miasta Piastowa. Mimo niesprzyjającej pogody nasi Wspaniali Wolontariusze zebrali imponującą kwotę 5645,48 zł i 21 euro.

 

Bardzo dziękujemy za wielkie serca naszym wolontariuszom oraz wszystkim hojnym mieszkańcom Piastowa za każdą wrzuconą do puszki złotówkę!!

 

Dom Seniora

ŚWIĄTECZNA WIZYTA WOLONTARIUSZY W DOMU OPIEKI I SENIORA „DOM ZŁOTEGO WIEKU” W KOMOROWIE

    

 

  W okresie przedświątecznym, wolontariusze Szkolnego Koła  Wolontariatu działającego w naszej szkole, odwiedzili pensjonariuszy Domu Opieki i Seniora w  Komorowie. Z tej okazji uczniowie przygotowali kolorowe kartki świąteczne z życzeniami oraz słodkie wypieki pod opieką p. Beaty Kuczyńskiej, p. Moniki Wiadernej oraz p. Anny Kujawskiej-Lange.

            Wizyta wolontariuszy sprawiła mieszkającym tam osobom ogromną radość. Podczas wizyty dowiedzieliśmy się, że jesteśmy pierwszymi gośćmi, którzy odwiedzili mieszkańców Domu Opieki i Seniora. Seniorzy często bywają sami myślami, oczekiwaniem na kogoś…, wizyta młodzieży wnosi w ich życie chociaż odrobinę radości. Udział uczniów w takim spotkaniu uczy ich tego, co w życiu ważne – wrażliwości, cierpliwości i przede wszystkim umiejętności bezinteresownego dzielenia się swoim czasem.

            Pensjonariusze byli bardzo zadowoleni z odwiedzin i słodkich prezentów. Ogromną radość sprawiła im rozmowa z wolontariuszami. Było mnóstwo uśmiechów i  radości oraz wzruszeń.   

            Na zakończenie spotkania wolontariusze otrzymali świąteczny kosz z słodkimi upominkami od opiekunów pensjonariuszy Domu Opieki i Seniora.   

            Całego serca dziękujemy pensjonariuszom oraz opiekunom Domu Opieki i Seniora w Komorowie za mile spędzony czas.

 

Monika Wiaderna

REGULAMIN KONKURSU NA LOGO SZKOLNEGO WOLONTARIATU

  1. I.                    Organizator konkursu.

Organizatorem na opracowanie logo jest Szkolny Wolontariat.

  1. II.                  Cel i przedmiot konkursu.
  2. Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego graficznego symbolu (logo) dla Szkolnego Wolontariatu.
  3. Promocja działalności charytatywnej w szkole.
  4. Zachęcanie i motywowanie uczniów do zaangażowania, współpracy oraz działania na rzecz Szkolnego Wolontariatu, działającego w naszej szkole.
  5. Logo wykorzystywane będzie przez Szkolny Wolontariat do celów identyfikacyjnych, reklamowych, korespondencyjnych, promocyjnych itp.
    1. III.                Warunki uczestnictwa w konkursie.
    2. W konkursie mogą brać udział uczniowie klas IV-VIII.
    3. Praca plastyczna może być wykonana techniką dowolną, format pracy nie większy niż A4.
    4. Projekt konkursowy powinien przedstawiać łatwy do zapamiętania znak zgodny                 z wykonywanymi zadaniami Szkolnego Wolontariatu.
    5. Prace oznaczone imieniem, nazwiskiem oraz klasą należy składać w bibliotece szkolnej.
    6. Czas trwania konkursu 19-28.09.2018r.
      1. IV.               Kryteria oceny prac konkursowych.
      2. Projekty oceniane będą zgodnie z następującymi kryteriami:
  • Zgodność projektu z celami i zadaniami wolontariatu
  • Oryginalność znaku, łatwość zapamiętania
  • Czytelność i funkcjonalność znaku
  • Estetyka wykonania projektu
  1. V.                 Ocena prac konkursowych.

Komisja konkursowa wybiera jedną, najlepszą pracę i przyznaje jedna główną nagrodę.

 

ZAPRASZAMY

 

Monika Wiaderna

Beata Kuczyńska

 

Wolontariat

REGULAMIN KONKURSU NA LOGO SZKOLNEGO WOLONTARIATU


I.    Organizator konkursu.
Organizatorem na opracowanie logo jest Szkolny Wolontariat.

II.    Cel i przedmiot konkursu.
1.    Celem konkursu jest wyłonienie najlepszego graficznego symbolu (logo) dla Szkolnego Wolontariatu.
2.    Promocja działalności charytatywnej w szkole.
3.    Zachęcanie i motywowanie uczniów do zaangażowania, współpracy oraz działania na rzecz Szkolnego Wolontariatu, działającego w naszej szkole.
4.    Logo wykorzystywane będzie przez Szkolny Wolontariat do celów identyfikacyjnych, reklamowych, korespondencyjnych, promocyjnych itp.

III.    Warunki uczestnictwa w konkursie.
1.    W konkursie mogą brać udział uczniowie klas IV-VIII.
2.    Praca plastyczna może być wykonana techniką dowolną, format pracy nie większy niż A4.
3.    Projekt konkursowy powinien przedstawiać łatwy do zapamiętania znak zgodny z wykonywanymi zadaniami Szkolnego Wolontariatu.


4.    Prace oznaczone imieniem, nazwiskiem oraz klasą należy składać w bibliotece szkolnej.
5.    Czas trwania konkursu 19-28.09.2018r.


IV.    Kryteria oceny prac konkursowych.
1.    Projekty oceniane będą zgodnie z następującymi kryteriami:
•    Zgodność projektu z celami i zadaniami wolontariatu
•    Oryginalność znaku, łatwość zapamiętania
•    Czytelność i funkcjonalność znaku
•    Estetyka wykonania projektu


V.    Ocena prac konkursowych.
Komisja konkursowa wybiera jedną, najlepszą pracę i przyznaje jedna główną nagrodę.

ZAPRASZAMY

Monika Wiaderna

Beata Kuczyńska

 

 

 

Wolontariat podczas 39. PZU Maratonu Warszawskiego

 

Kolejny już raz uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w wolontariacie podczas Maratonu Warszawskiego. Mimo niesprzyjającej aury, wszystkim dopisywały humory.

29 wolontariuszy z naszej placówki przygotowywało 1. Punkt Odżywiania, który znajdował się na 5 kilometrze biegu. Dzieci wspierały i dopingowały biegaczy, a Ci przyjmowali tę pomoc z wielką radością oraz wdzięcznością. Nasi uczniowie widzieli zmagania nie tylko profesjonalistów, ale również amatorów, dla których pokonanie dystansu  42 km 195 m było życiowym marzeniem.

To był wspaniały niedzielny poranek, podczas którego dzieci bezinteresownie pomagały innym. Miały także możliwość poznania rówieśników z innych szkół i nawiązania znajomości.

Dziękujemy wszystkim za poświecenie i dawanie dobrego przykładu, a także godne reprezentowanie naszej szkoły tego dnia.

 

 

 

WOLONTARIAT ORLEN MARATON 

W tym roku szkolnym udało nam się nawiązać współpracę z Fundacją Action Life, która jest odpowiedzialna za organizacje biegu Orlen Maraton. Dzięki temu 11 uczniów, którzy należą do Szkolnego koła wolontariatu, pojechało w niedzielę - 23 kwietnia 2017r. -do Warszawy, aby aktywnie i sumiennie wesprzeć organizatorów i uczestników tego niezwykłego wydarzenia. Na kilka godzin nasi wychowankowie stali się wolontariuszami i byli odpowiedzialni za depozyty, w których biegacze przechowywali swoje bagaże. Zadaniem tego zespołu było bezpieczne przechowanie rzeczy, zadbanie o ich ład i porządek, i pilnowanie, aby pozostawione rzeczy po skończonym biegu trafiły wyłącznie do właścicieli. Praca pozornie była łatwa, ale okazał się emocjonująca i wymagała bardzo szybkiego działania.

 

Dziękujemy wszystkim, którzy poświęcili swój wolny czas i mimo niesprzyjającej aury bezinteresownie pomagali innym.

 

E. Krzyżanowska, M. Szefer

 

 

 

12. PZU Półmaraton Warszawski – Wolontariat

 

26 marca br. odbył się kolejny bieg zorganizowany przez Fundację Maraton Warszawski. O 10.00 ponad 12 tysięcy biegaczy wyruszyło na trasę 12. Półmaratonu Warszawskiego liczącą 21.0975 km. Start i meta znajdowały się przy Placu Teatralnym. Uczniowie z naszej szkoły kolejny raz wzięli udział w tej imprezie jako wolontariusze.

W tym roku naszą społeczność reprezentowało 9-ro dzieci z klas V i VI, którzy należą do Szkolnego Koła Wolontariatu. Opiekowały się nimi nauczycielki z naszej szkoły – p. Ewa Krzyżanowska i p. Malwina Szefer.

Nasze zadanie było bardzo atrakcyjne, wymagało silnego głosu, dużej energii i zaangażowania. Tworzyliśmy grupę FLAGATORÓW, odpowiedzialną za serdeczne powitanie sportowców na początku dystansu. Każdy wolontariusz  dostał flagę jednego z kilkudziesięciu krajów, których obywatele pobiegli w półmaratonie. Przy Kościele św. Anny, tuż przy Starówce, z wysoko uniesionymi flagami głośno kibicowaliśmy wszystkim sportowcom. Zdarzało się, że zawodnicy całowali swoje flagi, pozdrawiali nas, robili zdjęcia lub filmowali naszą kolorową grupę. Mieliśmy okazję zobaczyć zmagania nie tylko profesjonalistów, ale również biegaczy-amatorów, dla których pokonanie 21 kilometrów było życiowym sukcesem.

Kiedy już wszyscy przebiegli koło naszego punktu mogliśmy wrócić na Plac Teatralny. Obserwowaliśmy finisz najszybszych zawodników, a później udaliśmy się do punktu „Podziel się kilometrami”, w którym można było pobiegać na bieżni, pojeździć na rowerze oraz potrenować na wioślarzu stacjonarnym. Za każdy przejechany kilometr płacono 10 zł. Zebrane pieniądze zasiliły konto Fundacji „Dajemy Dzieciom Siłę”. Nasi uczniowie bardzo zaangażowali się w akcję i trudno było ich namówić do powrotu do domu.

Każdy z wolontariuszy otrzymał koszulkę i kubek z nadrukiem, słodki upominek oraz drugie śniadanie. To był niezapomniany wyjazd i już czekamy na następny.

 

Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Piastowie  Rights Reserved.