^Powrót do góry

  • 1 PONAD 80 LAT TEMU...
    ........................................................................................ Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie powstała na miejscu uroczego parku. Wiekowe drzewa, nieco tajemniczych chaszczy oraz urocze alejki z ławkami otaczały staw i miejsce, w którym regularnie odbywały się potańcówki. Ten romantyczny zakątek, zmienił się w lecie 1934 roku w plac budowy. Po dwóch latach „Dwójka” miała swój pierwszy budynek z prawdziwego zdarzenia. Zakresem swojej działalności objęła teren miasta na północ od torów kolejowych.Do nowo powstałej szkoły przyjęto 580 uczniów. Funkcję kierownika pełniła p. Zofia Jellinek. Dopiero od pierwszego września 1932 r. SP Nr 2 została usamodzielniona...
  • 2 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 NA MIARĘ XXI WIEKU
    .......................................................................................... CHCEMY, ABY NASI UCZNIOWIE DZISIAJ WIEDZIELI, CO TRZEBA POZNAWAĆ JUTRO, BY RADZIĆ SOBIE POJUTRZE. W listopadzie 2012 roku Szkoła Podstawowa Nr 2 w Piastowie obchodziła 80-lecie swego istnienia. Losy placówki oświatowej i jej wpływ na wszystko, co działo się w naszym mieście, to z pewnością powód do dumy czterech pokoleń mieszkańców Piastowa. Szkoła nasza posiada liczne certyfikaty, m.in. jest SZKOŁĄ Z KLASĄ i ma UCZNIÓW Z KLASĄ, jest SZKOŁĄ Z PRAWAMI DZIECKA, SZKOŁĄ MYŚLENIA i SZKOŁĄ BEZ PRZEMOCY. Jest szkołą na miarę XXI wieku.
  • 3 PLAC ZABAW
    ....................................................................................... W ramach programu „Radosna Szkoła” w naszej szkole powstał nowy plac zbaw. „Radosna Szkoła” to rządowy program, który ma umożliwić doposażenie szkół w odpowiednie środki dydaktyczne, dostosowane do potrzeb rozwojowych dzieci. W ramach tego programu uzyskaliśmy dofinansowanie na zakup pomocy dydaktycznych oraz budowę placów zabaw.
  • 4 Program „Mleko dla szkół”
    ....................................................................................... W ramach programu UE „Mleko dla szkół” zachęca się dzieci do spożywania produktów mlecznych i przestrzegania zbilansowanej diety. Odgrywa on również rolę edukacyjną, wspierając rozwijanie dobrych nawyków żywieniowych, które będą trwać przez całe życie. Poprzez unijny program „Mleko dla szkół” Unia Europejska przekazuje dotacje szkołom i innym placówkom szkolnym, aby mogły one zapewniać swoim uczniom mleko i inne produkty mleczne. Przy ścisłej współpracy z programem UE „Owoce dla szkół”, Unia Europejska dokłada wszelkich starań, aby przyszłe pokolenia rosły zdrowo.
  • 5 Zajęcia komputerowe
    .......................................................................................... Zajęcia w pracowni komputerowej pozwalają na zdobywanie umiejętności zastosowania komputera w nauce, zabawie, realizacji własnych pomysłów i rozwijaniu zainteresowań oraz wdrażają do wytrwałości i samodzielnego rozwiązywania problemów. W roku szkolnym 2012/2013 czterech uczniów z klas V-VI zakwalifikowało się do II etapu Konkursu miniLOGIA 11 organizowanego przez Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Do III etapu zakwalifikowała się uczennica klasy 5a Maria Śmigielska, a 15 maja 2013 w OEIIZK w Warszawie odebrała z rąk Mazowieckiego Kuratora Oświaty nagrodę i tytuł laureata Przedmiotowego Konkursu Informatycznego.

Szkoła Podstawowa Nr 2

im. Marii Skłodowskiej-Curie w Piastowie

  
  
  

Aktualności

Dyżur wakacyjny w piastowskich szkołach i przedszkolach

Zgodnie z §1 pkt 2 Zarządzeń Burmistrza Miasta Piastowa Nr 46/2019 Burmistrza Miasta Piastowa z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie zasad rekrutacji dzieci na dyżur wakacyjny organizowany w przedszkolach miejskich w Piastowie i Nr 74/2019 z dnia 20 marca 2019 r. w sprawie zasad rekrutacji dzieci na dyżur wakacyjny organizowany w oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych w Piastowie ustala się terminy dyżurów wakacyjnych w roku szkolnym 2019/2020 dla poszczególnych placówek:


PRZEDSZKOLA
Termin: 1 – 17 lipca 2020 r.
Dyżur: Przedszkole Miejskie Nr 2, ul. Lelewela 16/18
Termin: 17 – 31 sierpnia 2020 r.
Dyżur: Przedszkole Miejskie Nr 4, ul. Żbikowska 5
oraz Przedszkole „Mała Akademia”, ul. Warszawska 39


ZERÓWKI” W SZKOŁACH
Termin: 1 – 17 lipca 2020 r.
Dyżur: Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Zbigniewa Gęsickiego „Juno” w Piastowie, ul. Pułaskiego 6/8
Termin: 17 – 28 sierpnia 2020 r.
Dyżur: Szkoła Podstawowa Nr 3 im. im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Piastowie, Al. Tysiąclecia 5
Piastów, 31 marca 2020 r.

Rekrutacja na rok 2020/2021

Rodziców składających dokumenty w związku z rekrutacją na kolejny rok szkolny zapraszamy do zapoznania się z treścią zakładki REKRUTACJA.

prośba Mazowieckiej Policji

Szanowni Rodzice i Opiekunowie!


W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się, Mazowiecka Policja w trosce o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży apeluje o wzmożenie nadzoru nad pociechami. W tym trudnym dla wszystkich okresie, szczególnie istotne jest, aby respektować ustanowione zasady, a dzieci i młodzież uczulić na konieczność zaniechania kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, unikanie miejsc publicznych oraz pozostanie w domach. Respektowanie zasad przez wszystkich pozwoli uniknąć ryzyka zarażenia Państwa i Waszych bliskich.


Drodzy uczniowie!


W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się, Mazowiecka Policja w trosce o Wasze bezpieczeństwo apeluje o stosowanie się do zaleceń. Bardzo istotne jest, abyście w tym trudnym dla Wszystkich okresie zaniechali kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, unikali miejsc publicznych oraz pozostali w domach. Respektowanie zasad przez wszystkich pozwoli uniknąć ryzyka zarażenia, nie tylko Was, ale i Waszych bliskich.

 

Andrzej Kulmatycki

dyrektor

Wydziału Biuro Kuratora Oświaty

rzecznik prasowy

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Rekrutacja 2020/2021

Składanie dokumentów rekrutacyjnych na rok szkolny 2020/2021


1.
Składanie dokumentów rekrutacyjnych drogą elektroniczną na adres mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
– do klas pierwszych i oddziałów przedszkolnych, dot. dzieci zameldowanych i zamieszkałych w rejonie szkoły, zgodnie z wykazem dokumentów znajdujących się na stronie internetowej szkoły
– oświadczeń woli rodziców w formie pisemnego potwierdzenia, zgodnie z harmonogramem, w dniach 1-3.04.2020r.
w tytule odpowiednio wpis:
karta zapisu klasa pierwsza, wniosek zapisu oddział przedszkolny, oświadczenie woli klasa pierwsza, oświadczenie woli oddział przedszkolny.


2.
Listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych udostępnione będą w dniu 31 marca na stronie internetowej szkoły.
Listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych udostępnione będą 7 kwietnia na stronie internetowej szkoły.

Materiały dla rodziców

Szanowni Państwo,
 
Wychodząc na przeciw Państwa oczekiwaniom przygotowałam materiały, które mogą okazać się pomocne w tym zaskakującym dla nas wszystkich czasie. W zakładce "porady dla Rodziców" znajdują się informacje:
- Jak być bezpiecznym w sieci - prezentacja dla uczniów
- Organizacja nauki w domu - poradnik dla rodziców
- Zarządzanie czasem - broszura przygotowana m.in. Instytut Edukacji Pozytywnej oraz MEN
- Stres - jak sobie z nim radzić? - broszura edukacyjna Stowarzyszenia Widnokrąg
 
Zachęcam do lektury.
 
Magda Koradczuk - pedagog szkolny

Informacje US

          Naczelnik Urzędu Skarbowego w Pruszkowie, zwraca się z prośbą o rozpowszechnienie wśród rodziców uczniów Państwa szkoły za pomocą dziennika elektronicznego informacji o treści:

„Z uwagi na rosnące zagrożenie koronawirusem Naczelnik Urzędu Skarbowego w Pruszkowie zwraca się z prośbą o rozważenie możliwości załatwiania spraw podatkowych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej lub za pośrednictwem poczty, a dla rozwiązania wątpliwości czy też problemu pracownicy Urzędu pozostają do dyspozycji interesantów pod numerami telefonów:

 

INFORMACJA TELEFONICZNA  - OBSŁUGA BEZPOŚREDNIA

22 7380729 – kierownik

BIURO PODAWCZE – 22 738-07-29

AKCYZA, PCC-    22 738-07-29

ZAŚWIADCZENIA – 22 738-07-29

KASA FISKLANA – 22 738-07-04

 

INFORMACJA TELEFONICZNA - PODATEK DOCHODOWY

22 738 07-34 – kierownik

22 738-07-03,  22 738-07-22,  22 738-07-09, 22 738-07-52, 22 738-07-53, 22 738-07-54,

 

 

 INFORMACJA TELEFONICZNA –KSIĘGOWOŚĆ,MIKRORACHUNKI

22 738-09-02 - kierownik

22 738-09-24,  22 738-09-05, 22 738-09-20, 22 738-09-22

 

INFORMACJA TELEFONICZNA – REJESTRACJA PODATNIKA

22 738-07-18 – kierownik

22 738-07-13, 22 738-07-12

 

POMOC W ZAKRESIE USŁUGI TWÓJ E-PIT

22 738-07-22, 22 738-07-03, 22 738-04-34, 22 738-08-01, 22 738-08-08, 22 738-07-52, 22 738-08-05, 22 738-08-11, 22 738-0-09,22 738-0-19, 22 738-07-01, 22 738-07-04, 22 738-07-04

 

lub elektronicznie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W ZASTĘPSTWIE NACZELNIKA

          Zastępca Naczelnika

           Urzędu Skarbowego

               w Pruszkowie

              Izabela Mąkosa

          /podpis na oryginale/

Nauka podczas kwarantanny.

Szanowni Rodzice i Uczniowie.

 

Zgodnie z informacjami z komunikatu Ministerstwa Edukacji Narodowej nie traktujemy przymusowej kwarantanny jako dni wolnych od nauki.

Nauczyciele naszej szkoły będą przekazywali materiały do samodzielnej pracy. Każdy rodzic otrzyma indywidualnie informacje w postaci wiadomości w Librusie.

 

 

12-13 marca.

Drodzy Rodzice.

 

Dzieci, które będą uczestniczyły w działaniach opiekuńczych w dniach 12-13 marca nie będą miały możliwości korzystania z bufetu szkolnego.

Prosimy o zaopatrzenie dzieci w suchy prowiant

 

Dyrekcja SP 2

 

Informacja o zamknięciu szkoły.

Na podstawie informacji z posiedzenia rządowego zespołu zarządzania kryzysowego wszystkie szkoły zostają zamknięte od 16 marca 2020 r. na okres dwóch tygodni.

W dniach 12-13 marca w naszej szkole zorganizowane będą zajęcia opiekuńcze dla dzieci, których rodzice nie są w stanie zapewnić im opieki w godz. 7:00 - 17:00.

 

Dyrekcja SP 2

Profiaktyka

Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice naszych Uczniów,

 

w związku z rozprzestrzeniającym się na świecie koronawirusem, pragniemy zapoznać Państwa z podjętymi przez nas działaniami profilaktycznymi:

  1. prowadzone są z uczniami rozmowy na temat przestrzegania podstawowych zasad higieny, w tym np. częstego mycia rąk z użyciem ciepłej wody i mydła oraz ochrony podczas kaszlu i kichania;
  2. w łazienkach zostały wywieszone obrazkowe instrukcje dotyczące mycia rąk JAK SKUTECZNIE MYĆ RĘCE? oraz inne zasady dotyczące higieny osobistej;
  3. wychowawcy (szczególnie klas 0-3) zwracają szczególniejszą uwagę na to, czy dziecko wracające z toalety umyło ręce;
  4. nauczyciele bacznie obserwują zachowanie uczniów. W przypadku zauważenia objawów grypowych, zwracają się do pani pielęgniarki, która mierzy temperaturę i kontaktuje się z rodzicami dziecka, prosząc, aby niezwłocznie odebrali je ze szkoły;
  5. zwracamy też szczególną uwagę, aby do pracy nie przychodzili nauczyciele czy pracownicy obsługi, którzy źle się czują i mają objawy infekcji. Dotyczy to także pozostałych osób przychodzących do szkoły;
  6. uważnie śledzimy komunikaty Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministra Zdrowia i Ministra Edukacji Narodowej. Uczestniczymy w spotkaniach organizowanych przez te instytucje.

Zwracamy się z uprzejmą prośbą do Państwa o wsparcie naszych działań.

Rodzicu!

  • porozmawiaj z dziećmi w domu na temat wagi higieny i mycia rąk w profilaktyce i zapobieganiu rozprzestrzeniania się chorób;
  • jeśli to możliwe, wyposaż starsze dzieci w kieszonkowe płyny antybakteryjne lub chusteczki antybakteryjne z zaleceniem ich częstego używania w szkole i innych miejscach publicznych;
  • pozostaw w domu dzieci, które mają objawy przeziębienia lub grypy i niezwłocznie udaj się z nimi na konsultację lekarską;
  • tylko jeśli jesteś zdrowy, przyprowadzaj i odbieraj uczniów ze szkoły;
  • jeśli odbierasz dziecko ze szkoły, przyjdź przed samym końcem lekcji, aby unikać skupisk dorosłych na szkolnym korytarzu;

Informujemy, że Rodzicom dziecka do 8. roku życia, w przypadku nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły należy się zasiłek opiekuńczy (art. 32 ust. 1 lit. a Ustawy z dnia 25 czerwca 1999 o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby lub macierzyństwa, Dz.U. 2017, poz. 1368);

W przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem Ciebie lub osoby z Twojego otoczenia, niezwłocznie skontaktuj się telefonicznie z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Pruszkowie i poinformuj nas, abyśmy mogli wdrożyć odpowiednie działania.

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Pruszkowie, ul. Armii Krajowej 2/4, godziny pracy Stacji: poniedziałek - piątek, godz. 7:30 - 15:05

Godziny przyjęć Klientów: poniedziałek - piątek, godz. 8:00 - 14:30

sekretariat: 22 758 75 26

fax: 22 758 84 25

Numer dostępny poza godzinami pracy oraz w dni ustawowo wolne od pracy (tylko w sytuacjach awaryjnych): 798 498 471

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Całodobowa infolinia NFZ o koronawirusie: 800 190 590

 

Jednocześnie Minister Edukacji Narodowej przypomina, że:

• Jeśli ktoś nie miał kontaktu z osobą chorą, nie ma powodu do obaw;

• Jeśli Twoje dziecko wróciło z terenów występowania koronawirusa i ma objawy grypopodobne, powiadom najbliższą stację sanitarno - epidemiologiczną, zgłoś się do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego;

• Rodzicowi dziecka do 8. roku życia w przypadku nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły należy się zasiłek opiekuńczy (art. 32 ust. 1 lit. a Ustawy z dnia 25 czerwca 1999 o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby lub macierzyństwa, Dz.U. 2017, poz. 1368).

 

Bardzo liczymy na Państwa pomoc i współpracę, aby jeszcze lepiej chronić zdrowie naszych uczniów!

Z poważaniem

Dyrekcja SP2

Więcej artykułów…

  1. Wytyczne dla wszystkich: co musisz wiedzieć o koronawirusie
  2. Oceń jakość usług świadczonych przez Miasto Piastów
  3. Informacja GIS dla osób powracających z północnych Włoch
  4. Zaproszenie na Rajd
  5. Próbne egzaminy
  6. SPOTKANIE INFORMACYJNE – REKRUTACJA
  7. Plan na II semestr
  8. Podziękowanie
  9. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
  10. Projekty unijne
  11. Szkoła Podstawowa startem do kariery. Zaplanuj swoją przyszłość z SP 2.
  12. Bal karnawałowy 2020.
  13. Wigilia
  14. szkolna Wigilia
  15. X edycja Międzyszkolnego Konkursu z języka angielskiego JEDYNECZKA
  16. Wycieczka do Labosfery
  17. Ogólnopolski Konkurs „Bohater Powstania”
  18. Światowy Dzień Gleby
  19. Pomocnicy Świętego Mikołaja
  20. Światowy Dzień Pluszowego Misia
  21. Światowy Dzień Praw Dziecka
  22. DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
  23. IV Miejskie Dyktando Gżegżółka
  24. Listopadowe warsztaty z Wydawnictwem Zakamarki
  25. Światowy Tydzień Praw Dziecka w naszej szkole
  26. Turniej szachowy
  27. Mam Marzenie
  28. Wieczornica
  29. Miesiąc bibliotek
  30. Fotorelacja z akcji śpiewamy "Mazurka Dąbrowskiego"
  31. Turniej koszykówki
  32. 101 lat Niepodległości.
  33. Szkoła do hymnu.
  34. SP2 pamięta
  35. Bohateron
  36. III miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym
  37. 15.10.2019 r.- SPOTKANIE AUTORSKIE DLA KLAS I,II ORAZ ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO
  38. Zbiórka karmy dla zwierząt
  39. Apel papieski "Wstańcie, chodźmy!"
  40. Pasowanie na pierwszaka
  41. Rekord Pierwszej Pomocy!
  42. DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ
  43. Światowy dzień tabliczki mnożenia w SP 2
  44. Zaproszenie
  45. Kolorowe kredki
  46. Sesja z Plusem.
  47. Informacja dla oddziału przedszkolnego
  48. Rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020
  49. Życzenia wakacyjne
  50. ZUMBA
  51. Nietypowa lekcja biblioteczna
  52. „Piastów, moja mała Ojczyzna”
  53. Wolontariat
  54. Koniec roku szkolnego
  55. Spotkanie integracyjne
  56. MARATON CZYTANIA W BIBLIOTECE
  57. Wycieczka do Świętokrzyskiej Polany w Chrustach
  58. WELTSPRACHEN KINDER
  59. Konkursu „Mistrz ortografii”
  60. Zaproszenie.
  61. Plan podczas Zielonej Szkoły
  62. Sukcesy matematyczne
  63. Spotkanie czytelnicze z strażakiem
  64. Dobrze jemy ze szkołą na widelcu
  65. Dyżur wakacyjny -informacja dla rodziców oddziałów przedszkolnych.
  66. Warszawska Syrenka
  67. MISTRZ PIĘKNEGO CZYTANIA
  68. Pomoc ma moc
  69. WIELKANOC
  70. Informacja o egzaminach
  71. Spotkania czytelnicze
  72. REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE
  73. SUDOKU - konkurs międzyszkolny
  74. Dzień Patrona Szkoły
  75. Zajęcia kulinarne w 2A
  76. Dzień Babci i Dzień Dziadka
  77. Międzyszkolnego Konkursu w Szybkim Czytaniu-etap III
  78. Muzeum Geologiczne w Warszawie.
  79. REKRUTACJA 2019/2020
  80. Zaproszenie na rajd historyczny.
  81. Kiermasz Świąteczny
  82. Konkurs Pieśni i Piosenki Patriotycznej
  83. Warsztaty bożonarodzeniowe
  84. JASEŁKA
  85. Życzenia
  86. Dzieciaki do rakiet.
  87. Wycieczka mikołajkowa klas 2
  88. Międzyszkolny Konkurs z języka angielskiego
  89. Wieczór pieśni i poezji patriotycznej
  90. Patriotyczna Gra Korytarzowa
  91. Dyskoteka Andrzejkowa
  92. Patriotyzm jest wsród nas
  93. Otwieramy lodowisko miejskie
  94. Konkurs recytatorski poezji patriotycznej - nagrody
  95. Kalendarz adwentowy
  96. Miejski konkurs historyczno-plastyczny
  97. Dzień pluszowego misia w SP 2
  98. Wizyta w Centrum Nauki Kopernik
  99. Miejskie Archiwum w Piastowie
  100. Dyktando miejskie
Copyright © 2013. Szkoła Podstawowa nr 2 w Piastowie  Rights Reserved.